Å, detta söndagssurfande. Jag har gjort en sen upptäckt och känner nu stor grämelse över att jag missade Uppsala Fria Moderata Studentförbunds
årsmöte i december 2004, där man kunde ha fått möta förmodat
sympatiska människor och höra charmigt historierevisionistiska tal, av nuvarande förbundsordförande (
i mitten). Missa inta att bläddra i fotogalleriet! (Här är för övrigt förbundets
presidium)
Förklara gärna (med källor) var revisionismen träder fram i blogginlägget ovan.
SvaraRaderaJämför:
SvaraRaderaVåren 1942 stod världen i brand. En kamp mellan ont och gott rasade. En kamp mellan kollektivism och frihet. En kamp mellan ljus och mörker.
Också i Sverige pågick en strid. Den utkämpades inte med gevär och kanoner,utan med tal och penna.
Jens Eriksson, SMFS, 2004
och följande:
Medan i sydöstra hörnet af vår världsdel kriget släpade sin blodiga mantel öfver den klassiska jord ..vid det Egeiska hafvet förbereddes en sammandrabbning af helt annat slag i det Yttersta Tule, det gamla sagolandet...
(Oscar II tal vid invigningen av Stockholmsutställningen 1897.)
Some things never change.
Våren 1942 stod världen i brand.
SvaraRaderaCheck.
En kamp mellan ont och gott rasade.
Check.
En kamp mellan kollektivism och frihet.
Både nazism och kommunism är emrm kollektivistiska. Check.
En kamp mellan ljus och mörker.
Check.
Också i Sverige pågick en strid. Den utkämpades inte med gevär och kanoner,utan med tal och penna.
Kan inte tillräckligt med svensk historia för detta.
Killen snackar om en examen i retorik och skriver världens gymnasiesvenska.
SvaraRaderaCheck.
Det otäcka är att jag faktiskt en gång har suttit i en styrelse tillsammans med Ulrik Franke i deras presidium. Han har alltid varit en sann moderat ända ut i fingerspetsarna.
SvaraRaderaAhhh... Nej men ser man på, det är ju André. En av få väldigt trevliga moderater faktiskt. De andra på sidan av honom har jag dock ingen aning om vilka de är. Men nog kan jag tro att de är trevliga.
SvaraRaderaEfter dom jäkligt coola partybilderna..borde man kanske börja titta vad mer finns bakom fasaden hos moderaterna/muf.
SvaraRaderaVerkar ju vara vanliga hel ylle killar och tjejer. Man kanske borde omprioritera sitt röstande?
Och nu har du missat även årets årsmöte! Attans! Men återigen går det att ta del av trevliga bilder från tillställningen. Tyvärr finns dock inget tal tillgängligt den här gången, ännu i alla fall.
SvaraRaderaBilder finns här i alla fall-> http://www.metsis.se/