TT från utrikespolitiska debatten i riksdagen idag:
”Folkpartiets Cecilia Wigström berättade att hon druckit te med Syriens president Bashar al-Assad, oklart varför. Hon varnade samtidigt för att de islamistiska fundamentalisterna strävar efter ett islamistiskt herravälde över hela världen”.
Jag skulle kunna tipsa Cecilia Wigström och folkpartiet om andra som vill ha världsherravälde. Och som dessutom är beredda att ta den med vapenmakt. Faktum är dessa har redan börjat, och det är inte fundamentalister med islam som tro.
Vänta nu? Ni menar alltså att t.ex. vår käre bin Laden inte skulle upprätta ett världsherrevälde om han fick chansen? Att sedan risken/chansen för det inte är särskilt stor är en annan sak..
Nej, fp har faktiskt en Cecilia Wikström (Uppsala) och en Cecilia Wigström (Göteborg) i riksdagen. Det är den senare som deltog i den utrikespolitiska debatten.
Det blev inte direkt lättare att hålla isär Wigström och Wikström eftera att de båda hamnade i samma utskott. Det där har gett otaliga folkpartister huvudvärk och antalet rättelser i olika tidningar som refererat fler person fyller vid det här laget volymer...
Jag skulle kunna tipsa Cecilia Wigström och folkpartiet om andra som vill ha världsherravälde. Och som dessutom är beredda att ta den med vapenmakt. Faktum är dessa har redan börjat, och det är inte fundamentalister med islam som tro.
SvaraRaderaNågon som kan gissa vilka det gäller?
Centerpartiet? ;-)
SvaraRaderaThomas Bodström?
SvaraRaderaJinge, jag håller verkligen med. Jag hörde bara skärvor, men det var obehagligt.
SvaraRaderaVänta nu? Ni menar alltså att t.ex. vår käre bin Laden inte skulle upprätta ett världsherrevälde om han fick chansen?
SvaraRaderaAtt sedan risken/chansen för det inte är särskilt stor är en annan sak..
Menar du Cecilia Wikström, riksdagsledamot och som innan hon hamnade i riksdagen var präst?
SvaraRaderaNej, fp har faktiskt en Cecilia Wikström (Uppsala) och en Cecilia Wigström (Göteborg) i riksdagen. Det är den senare som deltog i den utrikespolitiska debatten.
SvaraRaderaDet blev inte direkt lättare att hålla isär Wigström och Wikström eftera att de båda hamnade i samma utskott. Det där har gett otaliga folkpartister huvudvärk och antalet rättelser i olika tidningar som refererat fler person fyller vid det här laget volymer...
SvaraRadera