Bra bild, men förskräckligt. Konstigt att vi ännu inte har statlig reglering på björkar och bävrarnas utsatthet för dessa emanciperade träd. Enligt lag skall alla björkar fortsättningsvis tillåtas bli endast underarmen tjock för att undvika detta imperialistiska förtryck frammanat av Enso o alla andra skogsbolag i kapitalistiskt syfte.
Solidarisera dig med bävern, din egen eller annans. Kanske ger det ett ögonblicks fröjd och glädje, vem vet?
Det spelar väl för böfvelen ingen roll om bilden är arrangerad eller inte, det är kul ändå. Hysteriskt kul.
"symptomatiskt att det behövs en arrangerad bild för att illustrera Alis poäng" Så man måste alltså fotografera riktiga händelser för att kunna illustrera en poäng? Tecknad satir funkar inte då eller?
Satir funkar utmärkt. Även tecknad sådan. Och även att illustrera sin poäng med en arrangerad bild.
Men ...
... dels är jag inte säker alla som fick sig ett skratt var varse att bilden är helt orealistisk (!)
... och dels är det kul att påpeka att så mycket av vänsterretoriken bygger på felaktigheter, symboler, skensammanhang, och att slå blå dunster i ögonen på dem vars sak man säger sig kämpa för(exemplifierade av dem som min poäng ovan riktades till)
"Att luras och att vilja bli lurad ... "
Just här dessbättre som ett fullständigt harmlöst exempel
hehe. Så kan det gå om man blir för ivrig att såga av den gren man sitter på.
SvaraRadera/Mattias
Haha. En allegori även över valdagen får man hoppas.
SvaraRaderaHaha! Så går det för flitiga bävrar i detta land! Låt det bli dem en läxa.
SvaraRaderaLite smaklös är den faktiskt. På riktigt.
SvaraRadera>> Ulf Bjereld
SvaraRaderaSe bilden i samband med Esbatis tidigare bloggpost
Bra bild, men förskräckligt. Konstigt att vi ännu inte har statlig reglering på björkar och bävrarnas utsatthet för dessa emanciperade träd. Enligt lag skall alla björkar fortsättningsvis tillåtas bli endast underarmen tjock för att undvika detta imperialistiska förtryck frammanat av Enso o alla andra skogsbolag i kapitalistiskt syfte.
SvaraRaderaSolidarisera dig med bävern, din egen eller annans. Kanske ger det ett ögonblicks fröjd och glädje, vem vet?
"Se bilden i samband med Esbatis tidigare bloggpost"
SvaraRadera-Det ar ar faktiskt riktigt javla roligt.
OK - bilden blev åtminstone något mindre smaklös sedd i sitt sammanhang.
SvaraRaderaJo, det kanske är symptomatiskt att det behövs en arrangerad bild för att illustrera Alis poäng!
SvaraRaderaJag tyckte inte den var speciellt rolig.
Arrangerade bilder är lika mycket fejkade som att kalla bidragssysselsättning för 'arbete'
Bilden var faktiskt inte speciellt rolig.
SvaraRaderaDet spelar väl för böfvelen ingen roll om bilden är arrangerad eller inte, det är kul ändå. Hysteriskt kul.
SvaraRadera"symptomatiskt att det behövs en arrangerad bild för att illustrera Alis poäng"
Så man måste alltså fotografera riktiga händelser för att kunna illustrera en poäng? Tecknad satir funkar inte då eller?
Anonym 4:02 PM
SvaraRaderaSatir funkar utmärkt. Även tecknad sådan. Och även att illustrera sin poäng med en arrangerad bild.
Men ...
... dels är jag inte säker alla som fick sig ett skratt var varse att bilden är helt orealistisk (!)
... och dels är det kul att påpeka att så mycket av vänsterretoriken bygger på felaktigheter, symboler, skensammanhang, och att slå blå dunster i ögonen på dem vars sak man säger sig kämpa för(exemplifierade av dem som min poäng ovan riktades till)
"Att luras och att vilja bli lurad ... "
Just här dessbättre som ett fullständigt harmlöst exempel