torsdag, augusti 31, 2006

Medalj för upprätthållande av världsordning

Militärdokument visar att befälhavaren för den enhet som ansvarade för massakern i Haditha i Irak i november förra året, där marinkårssoldater hämnades på ett stort antal civila bybor, föreslog att sergeanten som ledde mördandet skulle få medalj för hjältemod.

----------
- Reportage i Time om massakern
- Kongressledamoten John Murtha talar om ”kallblodiga mord”

2 kommentarer:

  1. Ingenting förvånar ju längre. Till exempel så är polisen som var ansvarig för mordet av brasilianaren Jean Charles de Menezes på väg att bli befordrad. Killen skjöts med sju skott i huvudet, snutarna ljuger så klart om vad som har hänt efteråt, och inte en enda av snutarna åker dit, givetvis på grund av "brist på bevis"!

    Signalen är ju rätt tydlig: Skjut riskfritt en arab (eller någon som liknar en; så länge som de är mörka så är allt okej) och klättra i graderna. Det sk. kriget mot terrorismen (där ju Irak påstås utgöra frontlinjen) är inget annat än ett stort skämt.

    SvaraRadera
  2. Anonym6:50 fm

    Den här världen är sjuk. Krig är fred. Slaveri är frihet. okunnighet är styrka.

    Jag vill bara gråta när jag läser om alla dessa vidriga saker. fy fan

    SvaraRadera