tisdag, april 19, 2005

Tillkännagivande och efterlysning

Med anledning av den uppkomna situationen i landet vill jag härmed meddela att jag under inga omständigheter står till förfogande för att bli ny partiledare för socialdemokraterna. Däremot kan jag tänka mig att frågan diskuteras i olika panelsamtal. Jag kan också tänka mig att allvarligt överväga något annat välbetalt arbete, där man får fri tillgång till cocktails (föredrar Dry Martini, helst med två eller fler oliver). Samtidigt vill jag passa på att göra en efterlysning. Om du är en rik, medelålders eller äldre man som äger jättemånga medier, alternativt är inflytelserik politisk kommentator på något rikstäckande medium, hör av dig för att diskutera startande av pseudodebatt kring till exempel Göran Hägglunds avgång. Jag bedömer det som kostnadsfritt vid misslyckande, och direkt lysande i CV:n vid lyckat utfall. Dessutom kan det vara kul. Om Göran Hägglund inte passar har jag förslag på andra namn, bland annat inom statliga verk eller, i sista hand, på min gamla skola.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Aldrig fel med lite humor!

Undrar om det dock inte ligger lite allvar i det hela ändå. Nyckelord:

'välbetalt'
'får fri tillgång till ...'

Men jag undrar om 'man' verkligen skall vänta på att bli kontaktad av Murdoch eller Berlusconi eller någon dito-wannabe i Sverige. Det går väl att ringa själv ... eller?

Det går säkert att hitta någon telefon där i närheten där 'någon annan' står för samtalskostnaden också. Och tiden är ju som bekant gratis!

Anonym sa...

hahaha klockrent, Ali! faktiskt.

Peter Björkman sa...

Jag tänker heller inte bli partiledare i socialdemokraterna, även om en och annan kompis här i Vadstena uppmuntrat mig till detta. Tyvärr måste jag göra folket besviket!

Jag gör detta uttalande för att få arbetsro i min roll som hemmapappa.

Anonym sa...

A, min favoritkäpphäst i ny tappning. Frågan är naturligtvis om inte Ali vill bli Folkpartiledare.

/B

Tobias Lindberg sa...

He he, den var klockren den!