söndag, januari 09, 2011

Dejt

Från intervju med Isabella "Blondinbella" Löwengrip:
Skulle du kunna vara ihop med en vänsterpartist?
– Nej, aldrig. Jag var faktiskt på en dejt rätt nyligen med en vänsterpartist. Jag tyckte det var kul att träffa någon som var cool, en söderkille liksom. Jag bodde faktiskt på Södermalm innan jag flyttade in i min nya lägenhet.
Det låter inte som du. Men hur träffade du honom då?
– På Konsum.
Men hur i all världen går man från Konsumkön till en dejt?
– Det var en väldigt lång kö och jag är ju pratsam av mig. Jag började klaga på att hon i kassan var långsam och kallade henne idiot. Han sa att det nog inte var hennes fel. Sen när vi väl var på dejt sa han att han tyckte att jag bedrev slavhandel, att jag lekte chef på ett kontor. Han tyckte att staten borde driva allt. Sen dess har vi inte hörts.

3 kommentarer:

Micke sa...

Den där var bra.Nästan lika bra som att inga högerbloggar har hågot att säga om detta utan väntar för att se åt vilket håll det blåser

B110 sa...

"Pratsam" är kanske inte första adjektivet jag kommer att tänka på när jag läser det där. Obehaglig människa.

Anonym sa...

vänsterpartister rakar sig inte under armarna! jag vet nog hur dom är.