torsdag, december 29, 2005

Lyteskomik

Hittade något sjukt roligt och farligt vanebildande hos Nathalie Landin. Man kan langa upp bilder och sen köra dem mot en databas med kända personer. Så får man någon sorts matchning i procent. Väldigt vetenskapligt förstås. Testa själva – det är svårt att låta bli.

Tills vidare kan vi konstatera, att den biometriskt lagde bör vara försiktig i sin framtida bedömning av riksdagsman Kalle Larsson (v).

Uppdatering för er som inte läser kommentarfälten: Ännu mer oroliga bör man vara på högerkanten.

(Själv är jag bara en stackars pojke, fast min historia berättas sällan)

15 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte bara Kalle Larsson som är kraniometriskt mistänkt; undertecknad delar enligt denna apparat anletsdrag med - Donald Rumsfeld...

Ali Esbati sa...

Shit.

Ger maskeringsförbudsdebatten ett nytt prespektiv.

Undrar vem Subcomandante Marcos är lik...

Oscar Troedson sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Oscar Troedson sa...

HAHHA vilket underbart verktyg. Själv fick jag likna någon B-skådespelare men det fråntar mig icke nöjet med denna matchning.
Johan Norberg

Stackars stackars "Mr Timbro" kunde de blivit värre ;)

Anonym sa...

"and he carries the reminder of every glove that laid him down
and cut him till he cried out in his anger and his shame
'I am leaving, I am leaving'; but the fighter still remains"

Är det så du ser dig? (Just joking...) Ruud van Nistelroy är inte dumt det heller.

olydig sa...

Jag vet inte riktigt vad man ska säga om Lejonkungen. Top of the world, kanske?

Favoriten, näst efter Kalle Rand, är nog Mauricio Mercury.

Men jag kan för mitt liv inte se likheten mellan Fredrik Reinfeldt och Kirk Douglas, eller för den delen George Clooney. Jag anar en borgerlig konspiration.

Fast jag vet inte riktigt hur smickrande det känns att vara lik Tony Blair... Shit.

Fantastiskt rolig sida!

olydig sa...

Jag tar omedelbart tillbaka det jag skrev. Bilden på Johan Norberg, som Oscar tipsade om, är absolut roligast. Någon som har Norbergs mailadress?

:-)

Anonym sa...

Helt ovetenskapligt verkar det hela inte vara:

http://www.myheritage.com/FP/Company/faceRecognitionFlash.php?s=1&u=g0&lang=EN&temp=46dc3b345yfcpq04&server=Server3&database=1&startYear=1800&endYear=2005

Oscar Troedson sa...

Helt ovetenskapligt är det såklart inte. Jag har testat flera olika "kändisar" och alla hittas som andra bilder på samma kändis. Skulle tro att programmet räknar på avstånd mellan ögon, näsa, ev. glasögon verkar det om, hår, mustach och annat.

Håkan Eriksson sa...

Själv är man tydligen lik Anton Webern någon österriksik tråkig kompsoitör och Anna Lindh.

Anonym sa...

Jack North: Vill inte skrämma upp dig men även Webern blev mördad närmare bestämt skjuten (av misstag får man förmoda) av 3 USA soldater 1945. Tråkig - jag vet inte det - tolvstonsmusiken låter bra mycket bättre än än modern "pop" anser jag nog.

Anonym sa...

beror på vilken bild man använder.

Anonym sa...

65% lik jean reno...

Anonym sa...

Turn on, tune in, drop out - Miljöpartiets nya slogan?

Anonym sa...

Olof Palme var ett par procentenheter mer lik Cary Grant (som jag själv fick upp - men jag fick inte upp Palme) än sig själv...