fredag, mars 31, 2006

In ämnesord we trust

Håkan på Södra blogg:
Stadsbiblioteket har humor i sin ärlighet. Ämnesord för Värmen (Lundell): "Musiker; Medelålderskriser; Samlevnadsproblem"!
Underbart. Det är folket som bygger landet. Men hur skulle det gå utan bibliotekarierna?


För övrigt har jag en teori om att den revolutionära potentialen i landet samvarierar med andelen Lundelldiggare på Ung Vänsters förbundscentral. [Jag vet att man ska undvika internskämt, men det blev så emotionellt].

4 kommentarer:

Kent Agent sa...

helt klart. tyvärr har jag dålig koll på hur det är exakt just nu men tror att om DN på stan skulle göra staplar över det så skulle nog Uffe tyvärr få stryk till förmån för schlager, tysk goth och allmänt p3 skval .
Men däremot har ju Uffe diggandet flyttat ut till södertörns högskola och där med har också risken för en studentrevolt ökat med ungefär 137% sen vi kollade sista.

Ali Esbati sa...

"... men DN:s granskning avslöjar att..."

Och så en analys av Analysmannen.


Jag vill föra till protokollet att det inte finns någon motsättning mellan schlager och Uffe, utan att de för den skulle kan jämföras. Men även schlager var bättre förr.

Anonym sa...

Nu Ali tror jag att du missar att det finns en skillnad mellan "samtidigt som" och "på grund av"/"eftersom" ;)

Klassiskt fult knep som i det här fallet används mot oss som insett att Ung Vänsters förbundscentral har en alldeles utmärkt revolutionär potential utan Uffe, och dessutom därmed ett drägligare arbetsklimat.

Ali Esbati sa...

Postmoderna dumheter.

Samband är samband. Uffe är Uffe.

Så enkelt är det. Kulturbarbarer.