söndag, juni 11, 2006

Nya tag

Till protokollet: Efterlyser lite sans och balans. Svenska landslaget har sett uselt ut strax före VM. Nu gjordes en match som kunde ha slutat med flera mål upp. Bland annat mannen med det sköna namnet Shaka Hislop stod i vägen. Visst, det är för jävliga deppigt och visst måste det till en uppryckning i målproduktionen. Men hetsstämningen mot Lagerbäck är pinsam.

Nåväl. Idag hejar vi förstås på Iran. Någon skräll mot Mexiko vågar man ju inte tro på. Men man får peppa upp sig med en inofficiell VM-låt (featuring västanpassad nationsflagga) för det iranska laget, med Arash. Missa inte. Jag är, eh, skeptisk, mot en hejartext som innehåller frasen ”2500 av civilisation”. Men den svänger okej. Och allt slår förstås Ledin. Finns det för övrigt någon som känner till en VM-video med mer oförblommerad produktplacering?

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kommer lätt hålla på Iran idag!

Ulf sa...

Givetvis håller man på Iran! Sedan håller jag fullständigt med - Sverige gjorde en bra match och det här ständiga babblet om "fiasko" och att vi skulle ha spelat så uselt (såg de verkligen matchen??) är så irriterande att man saknar ord.

Givetvis var det till en stor del bara tillfälligheter som gjorde att vi inte lyckades göra mål. Marginalerna var inte på vår sida, det är sådant som händer helt enkelt. Heja Lagerbäck!

Anonym sa...

Ja, ursäkta. Jag har hetsat mot Lagerbäck och träningsoveralltomten Söderberg ända sen dom började - svensk fotbolls dödgrävare - och tänker inte sluta nu bara för att alla andra börjat. Det får du gärna skriva i nästa bok ;-)

Iran får gärna vinna idag.

Anonym sa...

"Idag" hejar du på Iran?

Jag har intrycket att du hejar på Iran varje dag. I alla avseenden, inklusive politiska.

Anonym sa...

Ovanstående var riktat till Ali.

Anonym sa...

"När T&T fick Avery John utvisad lurade Beenhakker svenskarna att bli defensiva genom att byta in en forward och sätta två på topp i stället för en som i första halvlek.
- Ni såg vad som hände. Med en anfallare till försvarade Sverige med fem man. Precis det som jag hoppades skulle bli resultatet, säger Beenhakker och kan inte låta bli att skratta belåtet
"

olydig sa...

1-1 än så länge. Spännande värre!

Forza Iran! 20 minuter kvar! Zodbash!

olydig sa...

Shit! Jag tror jag jinxade Iran efter mitt förra inlägg! Direkt efteråt så försökte en iransk Stevie Wonder rensa i straffområdet med ett mexikanskt mål som resultat. Skit också!

Ola J Hedin sa...

Du är härmed bojkottad under de närmaste fyra timmarna, som en följd av ditt inlägg om fotboll. Våga vägra fotbolls-VM!

Anonym sa...

Måste passa på at tipsa om denna bloggs intressanta Iran övervakning. vass tjejj.
http://montages.blogspot.com/