Nä, den ena läser brittisk skvallerpress och berättar för den andra vad som har hänt. Den andra slipper därför ange i artikeln ur vilken tidning scoopet hämtats.
eller också gick den ena journalisten gick av sitt pass och lämnade över resterande arbete åt den som gick på sitt. Eftersom Aftonbladets läsare i form av försäljningssiffror tydligt visar intresse för dylika nyheter gäller det att leverera. I en sann marknadsekonomi gäller 'just in time' även skrivna nyheter.
Är det utbudet eller efterfrågan som är problemet?
4 kommentarer:
Bra fråga, Den ena är kanske en sommar vikarie som fick guiding av en erfaren grävande journalist hur man skriver artiklar i äkta Aftonbladet anda.
Nä, den ena läser brittisk skvallerpress och berättar för den andra vad som har hänt. Den andra slipper därför ange i artikeln ur vilken tidning scoopet hämtats.
Den ena kanske rättar den andre när denne skriver "sommar vikarie" och liknande sär skriv ningar?
eller också gick den ena journalisten gick av sitt pass och lämnade över resterande arbete åt den som gick på sitt. Eftersom Aftonbladets läsare i form av försäljningssiffror tydligt visar intresse för dylika nyheter gäller det att leverera. I en sann marknadsekonomi gäller 'just in time' även skrivna nyheter.
Är det utbudet eller efterfrågan som är problemet?
Skicka en kommentar