onsdag, januari 24, 2007

Tja, om Nyamko Sabuni kan vara integrations- och jämställdhetsminister så...

DN:
Artisten Martin "E-type" Erikson har valts in i Skönhetsrådet. Rådet, som har till uppdrag att skydda Stockholms skönhet, behöver förnyelse anser moderaterna. E-type säger till DN att han är stolt och hedrad över uppdraget.
E-type har tydligen "ett stort historiskt intresse och specialkunskaper om vikingatiden". Har tycker att det är "ofantligt viktigt att vi bevarar de historiska byggnader vi har" och har därför "ett stort vikingaskepp" på tomten i Bromma.
- Det är modigt och fräscht att kommunfullmäktige röstat fram mig.
Jag tänkte att jag skulle skriva något roligt här. Men jag misslyckades.


8 kommentarer:

Anonym sa...

Först när jag läste det, trodde jag det var hans långa lockande hår som skulle beskydda Stockholms Skönhet, ha,ha...:)Han är redan bevandrad i vikten av att ha balsam i håret läste jag för mycket länge sedan i en tidning som jag av någon underlig anledning minns. Att han var moderat visste jag däremot inte.Men hans vikinga intresse kände jag till och har väl aldrig förstått.För övrigt borde han klippa sig!

Anonym sa...

eeh e-type var ju typ ett snille i skolan och skulle ha doktorerat i historia men valde musikvägen.

Hans farsa är ju gamla programledaren för Vetenskapens värld på SVT.

Har du något problem med folk bara för dem gör musik du ogillar?

Anonym sa...

Du behövde inte vara så rolig - ämnet du hade valt var ju komiskt...

Anonym sa...

ännu en inkvoterad svensk.

Anonym sa...

"Har du något problem med folk bara för dem gör musik du ogillar?"

E-Types musik och stil ar sa javla osmaklig att inte ens en albansk hallick pa crack skulle kunna vara varre.
Denna asikt har inte med smak att gora, bara sunt fornuft.

- sa...

Plocka in någon ur Jan Werners i Skönhetsrådet i stället. Han där till vänster med skepparkransen, till exempel..

Anonym sa...

Jag tycker det är ett mycket bra val som har komiska poänger.

Men karln har verkligen kompetensen.

Anonym sa...

Ibland är man glad att man inte bor i Stockholm. Han verkar vilja skicka oss tillbaka till bortom medeltiden...