måndag, juli 02, 2007

Att se saker

Terroranalytikerna använder sig av allt skarpare logik, och Gordon Brown debuterar som premiärminister och terroranalytiker ungefär samtidigt:
- Det är uppenbart att vi i generella termer har att göra med människor som är förknippade med al-Qaida, sade Gordon Brown till BBC på söndagen.
Wow. Vi ser fram emot en lista, samt efterföljande demokratistärkande hetsjakt, på människor som är ”i generella termer förknippade med al-Qaida”. Några syns på bilden intill.

Och mina damer och herrar, minns nu detta:
- Vi kommer inte att tillåta någon att underminera vårt brittiska sätt att leva, sade han.
Det bör, såvitt jag kan förstå Mr Brown, innebära: kolonisera andra länder, förstöra dem i grunden, dra sig tillbaka med svansen mellan benen, ibland skicka folk i basker som ska döda människor i de forna kolonierna, spela lite popmusik samt övervaka den egna befolkningen med drygt fyra miljoner kameror.

Så var det sagt. Nu går vi alla tillbaka och tänker jättejätteintensivt på Usama bin Ladin. Tillsammans. Enigt, beslutsamt och starkt.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Ok, ok, vi förstår. Terrorexpertisen snackar skit och den ende mannen med koll är Mr. Esbati, agent "v".

Kanske du kunde komplettera dina lustigheter på andras bekostnad med att avslöja vem DU tror ligger bakom attentatsförsöken? Du uttalar ju regelbundet ditt stöd för grupper som använder den sortens taktik, gäller det i det här fallet också? Om en ännu inte upptäckt bilbomb exploderar imorgon, kommer du att vidhålla din sarkastiska ton då?

Anonym sa...

Om terroristerna var en del i ett internationellt nätverk så borde de väl fått ett bättre bombrecept. Bensin och gasol blir inte nån särskilt bra bomb, det borde väl deras kompisar i "Al quaida i Irak" kunnat tala om för dem.

Jinge sa...

Felix! Är det där "al-Qaida" så kan världen inte annat än lyckönskas..

De verkar bättre på att elda upp sig själva än att spränga någonting. Till och med undertecknad vet hur man blandar ihop diverse lätt överkomliga kemikalier och får röran att säga - pang.

F.ö. har jag aldrig läst att Ali skulle ha uttryckt stöd för terrorhandlingar. Var har du läst det?

Unknown sa...

Jag tycker terroristen med rött skägg ser lite läskig ut; han dricker en Guinness.

Johan C. Svensson sa...

Svenska rättsväsendet borde kaske följa det engelska exemplet och övervaka våra egna religösa fanatiker.

Anonym sa...

Det esbati försöker säga är att dagens britter skall lida skit för all ondska tidigare britter har orsakat världen.

Orättvisa kommer från vänster...

Ali Esbati sa...

Aha. Jag gör en anteckning.

Anonym sa...

Signaturen "Itabse" kanske kan förklara vad "our way of life" innebär?

Anonym sa...

Världen är ond, människorna är onda, krig är fred och tänker vi riktigt positivt var för sig och bara vill så skulle det kunna ju bli så bra om det inte fanns dom där otäcka som bara vill förstöra hela tiden...

Anonym sa...

"Det esbati försöker säga är att dagens britter skall lida skit för all ondska tidigare britter har orsakat världen."

Så vitt jag vet invaderade Britterna Irak för bara ett par år sedan. Tycker det är i tidigaste laget att kalla dessa för de "tidigare britterna". Tyvätt är det så att Englands och USAs standardreaktion på dessa typer av attacker är att kränka sin egna och andras rättigheter ännu mera.

Så, nu skall jag gå hem och rita ett kors i taket. Lär inte hålla med Esbati särskilt många fler gånger i år misstänker jag.

Anonym sa...

Jinge,

Var påstod jag att jag tror Al Qaida är inblandade? Att sammansättningen av bomberna inte verkar särskilt effektiv förringar väl på inget sätt den uppenbara avsikten att döda och lemlästa oskyldiga människor?

Mr. Esbati har väl vid frekvent upprepade tillfällen uttryckt sin sympati för grupper som Hamas och Hizbollah. Oavsett vilka åsikter man har om konflikerna i mellanöstern kan väl knappast någon förneka att dessa grupper regelbundet använder terroristdåd riktade mot civila som en del av sin taktik? Jag har då aldrig sett Ali uttrycka att han inte anser att självmordsbombningar och dylikt är en berättigad metod i kampen, har du?

Ali Esbati sa...

Los Angeles,

Du hallucinerar. Gör det helst på behörigt avstånd.

Förresten, du har väl vid upprepade tillfällen uttryck din sympati för Josef Mengele? Jag har aldrig sett dig uttrycka att han inte är din idol, har någon annan?

Fredrich Legnemark sa...

Hehe, att inte ha uttalat sig emot någon eller något är tydligen att sympatisera?

Ok, för var och en som läser detta, begrip, sprid och låt det vara känt att Fredrich Legnemark å det skarpaste fördömer carthagos förstörelse!

Vidugavia sa...

Jag vill även utrycka min vämjelse inför Inkarikets rituella barnamord, detta skall dock inte tolkas som ett stöd till spanjorernas kolonialisering.

Anonym sa...

Personligen är jag för att "vi ska ha snuset kvar" men bara för det röstade jag inte på JA till Eu.