torsdag, februari 10, 2005

Nya Flamman - en tröst i mediemörkret

Det är inte mycket som händer som är roligt. Men idag damp nya Flamman ned i brevlådan. Tidningen - som innehållsmässigt blivit mycket bättre de senaste åren - har nu fått ett nytt, fräscht utseende.

I en lysande ledare slår Aron Etzler fast tidningens credo. Den bör läsas i sin helhet, men jag kan ändå inte låta bli att citera ett av flera löften:

Vi lovar högtidligt att göra upp med orealistiska och ansvarslösa föreställningar inom vänstern. Vi skall göra upp med det förflutnas övertro på privata lösningar, EU-kommissionen och Per T Ohlsson. Men vi är också ödmjuka. Den gamla ingrodda föreställningen om att kapitalismen är ett hållbart system måste motarbetas med kunskap och dialog.

Tidningen är i kraft av en kraftfull och skarp ledarsida, god debatt, mycket angelägna reportage - både inrikes och utrikes - och en levande kultursida, just det den anger sig vara - vänsterns tidning. Oumbärlig faktiskt. Prenumerera!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Pasqualito, det kanske inte alltid är samhället som behöver förändring utan individen. Om man blir lågbetald i dagens Sverige är det i mångt och mycket ett eget val. Alla kan lyckas, men en del har det tuffare och får kämpa hårdare. Jag har själv gjort resan från lågavlönad till högavlönad utan något stöd alls.

/Patrick

Anonym sa...

Hoppas länken funkar För att citera Etzler: - Jag låter inte som Nationaldemokraterna, det är de som låter som jag.
. Jag förstår inte skillnaden men jag är bara en dum högernörd.

/B

Anonym sa...

Ha! Nåja, man kan väl inte klandra Erik för att han är lite skruvad efter sextio år i gräddfilen.

Anonym sa...

Nä det är sant. Synd att han inte är lika klok som Ung vänsters 17-åringar.