fredag, september 09, 2005

En bild säger mer...

(via Suspect Paki)

38 kommentarer:

Jonas N sa...

Communism: One of the worst disasters that ever hit mankind.

Kanske inte lika spetsfundigt, men desto mer sant!

Anonym sa...

Och med kommunism antar jag att du menar Stalin? Väldigt typiskt att hacka på en hel idiologi för vad en utavare sysslade med. Stalin var kocko, det tycker alla. Få vättiga personer, kommunister eller ej, påstår annat.

Jonas N sa...

Jag menar all kommunism som någonsin drabbat mänskligheten.

Stalin var en av dem. Var det den ende du kom på?

Ali Esbati sa...

Enligt säkra men hemliga uppgifter till mig, har Jonas N nominerats till utmärkelsen "Mest energiske producent av ofrivillig humor".

Jonas N sa...

Fint ... var kan jag hämta diplomet?

Förresten ... jag överlåter det till bloggen. Skulle vara en ära att få det anslaget här!

Ali Esbati sa...

Bobbo, vill du prata om det?

Anonym sa...

En gång ställde jag upp mina två små barn och plåtade dem under en skylt vid Denvers Zoo som löd "primates".

Trodde mig ha varit fyndig tills jag insåg att vi ju alla är just primates, inte bara mina trollungar.

Skulle inte förvåna mig om Bush ramade in fofot. Amerikaner är duktiga på självironi.

Jonas N sa...

Bobbo, jag tror det vore mer uppbyggligt om han slutande förneka den vuxna delen av hans sinne.

Jag är säkert på att det finns en sådan ... eller iaf fanns

Anonym sa...

Tack A-K!

Jag begrep inte alls innan jag läste ditt inlägg! Alla tänker ju inte i Alis banor -eller kan ens föreställa sig hur Ali tänker.

Anonym sa...

Bush projicerar också Kanye Wests censurerade uttalande självironiskt loopad i ett rum där han tar emot familj och vänner.

Anonym sa...

"Enligt säkra men hemliga uppgifter till mig, har Jonas N nominerats till utmärkelsen "Mest energiske producent av ofrivillig humor"."

Och någon sa att vem som helst kunde bloga. Efter att ha läst Alis kommentarer börjar jag faktiskt tro det.

CV sa...

Fast här är det ju en bild i kombination med ord som säger mer än tusen ord. Ord väger rätt tungt ändå:)

Anonym sa...

Jag fick ett svårslaget besökarrekord på min blog igår efter ditt vänliga omnämnande av ett par av mina inlägg. Kul. Men det blir ju dyrt förstås.

Ett tips Ali: Jag bläddrade i dag i en bok som bestod av hopklipp från tidningarnas insändarspalter. Den blir säkert en bestseller. Du skulle kunna publicera en minst lika rolig bok bestående av valda kommentarer till din blog. Ibland undrar man om det är du själv som skriver under pseudonym bara för att jäklas? (jonas n t.ex.)

Vänligen

Bengt O.

När jag ändå har ordet

Anonym sa...

aLI ESbati: "Enligt säkra men hemliga uppgifter till mig, har Jonas N nominerats till utmärkelsen "Mest energiske producent av ofrivillig humor"."

- När aLI ESbati saknar motargument, så tar han till härskarteknik i sann Göran Persson anda...

Anonym sa...

Antingen har jag sjuk humor eller är det någon form av gasutsläpp. Kan icke sluta skratta... herregud.
Först bilden och sedan "ofrivillig humor"...ojojoj

Anonym sa...

Jonas N
Bli inte ledsen för att Dom utnämner Dig till en slags rolig pajas, jag tycker att du skriver bra och fyndiga inlägg som på ett relevant sätt belyser de problem som du har. Det är sällan man ser så intelligent formulerat skrivande framföras på så många platser, jag beundrar din ork och frenesi, tänk om alla kunde vara som dig, visa sån empati och välvilja mot allt och alla då skulle det vara mycket trevligare att leva.

Anonym sa...

Peter jag ser att du kan använd taggar, kul då är vi två som roligt sövande.

/ isbjörnen

Ali Esbati sa...

Bengt, det där är ju en alldeles språjlans idé! Jag ska se om jag kan förverkliga den. Du får 10% av intäkterna i så fall. Givetvis upp till ett tak på 7,5 basbelopp.

Jonas N sa...

isbjörnen

Ingen fara! Jag vet inte ens om du var allvarlig med din 'utmämning'

Angående 'mina problem', jag hanterar dem så väl jag nu kan. Jag är medveten om hur min omvärld ser ut och jag observerar och värderar den ständigt, och jag försöker förstå den (ffa dess icke-rationella sida) och göra bedömningar om hur framtiden kommer att gestalta sig. Och efter de bedömningar handlar jag. Hittills har det gått ganska bra, men visst, emellanåt skulle även jag önska mig vansinnigt mycket mer förstånd och insikt av mina 'medpassagerare', men det är och förblir en önskan!

:-)

Uncle Sammy sa...

"Du får 10% av intäkterna i så fall. Givetvis upp till ett tak på 7,5 basbelopp"

Kapitalistsvin!!! Leva på andras intellektuella arbete på det viset!

Ali Esbati sa...

Den här till exempel:

"- När aLI ESbati saknar motargument, så tar han till härskarteknik i sann Göran Persson anda..."

Den förtjänar ju ett hedersomnämnande redan innan jag börjat.

Den skulle också kunna grundlägga en helt ny sorts verksamhet - att hitta ord som står för obehagligheter och diktatur i löpande text. Lite som sodoku, fast ändå inte.

En triST ALI Nickar menande och snurrar sin stRUMPA.

Koala Mentala sa...

COMM IEn nu, Ali, det heter "sudoku" ju!

Haha, jag roligast.

Jonas N sa...

Uncle Sammy ... missunnar du Ali att profitera på hederliga affärsöverenskommelser?

Det enda som jag är lite frågande inför är var 7.5 basbelopp skulle utgöra när det avser besöksträffar!

Och (även om du accepterar hans affärer) hade du verkligen väntat dig att hans syn på andras legitma affärsverksamhet skulle sammanfalla med synen på sådan när han själv är inblandad? Det hade iaf inte jag. Det är fö inget jag förväntar mig att någon affärsidkare! De skall bara försöka göra sås bra affärer som möjligt!

Uncle Sammy sa...

Ey LEN...IN med ett u I sudoku!
Haha! Jag kul med !

Anonym sa...

Ni kan tacka mig, som var den första att avslöja Alis fruktansvärda hemlighet:

aLIESbati

Ni läste det först i min kommentar i tråden direkt under denna.

Anonym sa...

Jonas N... Seriös ska man vara menar du? Naturligtvis. Enär det underlättar att som vara bottenskrapad barskrapad och näsbränd utanförställd individ som jag är kan det vara rimligt och befogat med lite skratt. Surru.
Och vad menar du med "göra sås bra affärer"?

Jonas N sa...

Göra så bra affärer som man kan!

Fredrik sa...

Jag kände mig ganska dum där ett tag, men som sagt, är man bushkramare så är man :)

Rommedahl sa...

Någon sade något om att Ali postar kommentarer på sin blogg under pseudonym, något som jag tror är korrekt.

Faktum är att alla kommentarer här är skriva av Ali, även detta!

Jonas N sa...

Jasså, låt mig i så fall påpeka på att ifall jag sjulle utgöra något slags Ali-bi som fejkat högerspöke på denna blog så tycker jag att han både över- och underskattar sin egen förmåga att hantera och ffa bemöta argumentationen!

Men vänstern har väl alltid varit ambivalent och kluven inför eget och andras värderingar!

Anonym sa...

"Angående 'mina problem', jag hanterar dem så väl jag nu kan. Jag är medveten om hur min omvärld ser ut och jag observerar och värderar den ständigt, och jag försöker förstå den (ffa dess icke-rationella sida) och göra bedömningar om hur framtiden kommer att gestalta sig. Och efter de bedömningar handlar jag. Hittills har det gått ganska bra, men visst, emellanåt skulle även jag önska mig vansinnigt mycket mer förstånd och insikt av mina 'medpassagerare', men det är och förblir en önskan"

Tecknar

Jonas N
kas / isbjörnen

PS: Jonas jag tror att aliansen kan skriva under det tillsammans med Dig och mig

Anonym sa...

Vad är det här för jävla svammel? Är det inte dags att bara börja radera bort all dynga som liberalmongona skriver?

olydig sa...

Kul!

Många högerpajasar på den här sidan märker jag...

Anonym sa...

Mia som skrattar sig "harmynt", det var den värsta sortens lyteskomik jag har sett här hos ali. Hoppas det var ett misstag.

Kalla kommentarer av isbjörnen

Anonym sa...

Bilden var rolig och talande, om jag ska kommentera texten.

Vilket de flesta andra inte har gjort. Vad de andra sysslar med i sina kommentarerna undrar jag lite över. Rena rama lekstugan.

Annica

Koala Mentala sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Tiger vi försöker skoja lite bara tycker isbjörnen

Anonym sa...

Den närmast liggande jämförelsen med New Orleans är om medierna skulle skylla allt på Bryssel för det fall Göran Persson vägrade ta emot katastrofhjälp från EU.