torsdag, januari 19, 2006

Konst på vägg

Det är gammalt, men jag upptäckte det nu, genom ett tips. (tack till Olof).

Konst i ögonblicket. Folklig i en specifik bemärkelse. Punkterade floskler, kondenserade livsfilosofier, glimatar av historier som vi bara kan ana, små utrop av kommunikativ mänsklighet. Det är faktiskt väldigt, väldigt roligt. Projektet heter Pictures of Walls och är just det.

Notera också Pictures on Walls. En samling väggkonstnärer och konstaktivister. Banksy, Akayism och annat skojsigt. Här är inte platsen för sociologisk kritik/analys i termer av post-rumslighet och fin de siècle-sarkasm. Jag konstaterar bara att det är intelligent och underhållande. Samt att den engelska drottningen gör sig bra i hundöron.



7 kommentarer:

Anonym sa...

Helt underbart roligt! Det här förgyllde verkligen min kväll.

Här är nog favoriten.

Emil Lindahl Persson sa...

Fullkomligt brilljant! Håller med Simon om bilden också.

Annars vart jag väldigt förtjust i denna också.

Anonym sa...

"capitalism fingered my asshole"

jag önskar att jag också kunde få känna sådan njutning av kapitalismen men tvyärr känns kapitalismen för mig som något negativt och inte som sköna fingrar i min röv

Anonym sa...

Det finns ju bra rövfingrande, och dåligt rövfingrande. Jag tror kapitalismen är den dåliga sorten.

Typ, goatse-stil.

Anonym sa...

Tog ett tag i letandet bland alla vänsterfloskler men hittade till slut denna:
http://picturesofwa.temp.powweb.com/gallerypics/080505/09_doesntmatter.jpg

David sa...

Tog ett tag i letandet bland alla vänsterfloskler men hittade till slut denna:
http://picturesofwa.temp.powweb.com/gallerypics/080505/09_doesntmatter.jpg

Anonym sa...

Jag hittade denna också ett fint exempel på demokrati.