söndag, februari 05, 2006

Jubileum

Idag är det ett år sedan jag startade bloggen, med det här inlägget, utan att egentligen riktigt veta vad jag gav mig in på. Det har blivit annorlunda jämfört med vad jag vagt föreställde mig. Framför allt är det betydligt fler som hittar hit än vad jag trodde var möjligt. Och besökarantalet har sakta men säkert vuxit. Det känns bra. Jag får tacka alla som kommer och läser, och lite särskilt dem som tipsat vidare till andra.

Jag gillar bloggformen. Det passar mig att kunna kommentera snabbt och variera mellan korta och långa texter, mellan djupare analyser, enkla påpekanden, och tips om vad andra sysslar med och skriver om.

Det har varit kul att blogga, men det har inte varit en kul tid att blogga i. Jag började skriva för att läget är galet och obehagligt, och det är en mörk utveckling som utkristalliserar sig när jag gör nedslag bland gamla poster. Det är existentiellt. Det är onda tider vi lever i. Tider som vi måste begripa och förändra. Jag gör mitt lilla i den kampen – på de sätt jag kommer åt. Jag står personligen för innehållet på bloggen, men mitt politiska arbete är med nödvändighet kollektivt. Det är på det hela taget ett fundamentalt livsval – att ta sin mänsklighet på allvar och delta i den värld man satts att leva i.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Keep up the good work, Ali! Det känns nästan som om jag har din blogg som startsida.

Morten sa...

Imponerende.

Fortsett med bloggingen Ali! Vi er mange her i Norge som "gillar" det du skriver!

Jensvold sa...

Grattis!

Leser bloggen din med stor glede!

Anonym sa...

Instämmer med de tidigare kommentatorerna, och gratulerar till ett helt år med många mycket intressanta inlägg och analyser.
Jag ser fram emot det kommande året med läsning av din blogg

Thérèse sa...

Grattis på ettårsdagen. Hoppas vi kan läsa din blogg många år till. En av mina favoritet!

Ulf Bjereld sa...

Vill fortsätta uppmuntringshälsningarna. Keep up!

Anonym sa...

det är verkligen roligt att dagligen få läsa tankar från den person som kanske betytt allra mest för mitt eget politiska engagemang. Tack.

Ulf Bjereld sa...

Håller med. Keep up!

Erik Stattin sa...

Grattis på jubilée-dagen, blogg! Keep on keepin' on!

Anonym sa...

Sveriges bästa och mest lästa politiska blogg, du får absolut inte sluta, det skulle kännas jätte jobbigt.

Anonym sa...

Vi tackar gudarna för teknikens underbara värld. Vem som helst kan se till att få sin röst hörd.

Men vi är ännu tacksammare mot gudarna för de människor (hjältar) som skapar desto större arenor där den lilla människans röst kan bli hörd, dels genom att själva vara den lilla människans röst och dels genom att låta henne själv komma till tals (exempelvis via kommentarer i bloggen, modererade eller icke-modererade).

Tack för din blogg Ali!

Keep up the good work

Anonym sa...

Grymt Ali fortsätt med det…

Alejandro Firpo sa...

grattis Ali, du har gjort ett bra jobb under 2005 med bloggandet!

/Alejandro

Ali Esbati sa...

Tack till alla. Särskilt Erik Stattin som vänligt svarade på flera tekniska frågor i början av bloggandet.

Nickerson; jag skulle inte bli ledsen alls om LO Ung fick många fler besökare. Jag ska överväga att byta färg på bloggen. Men överväg du att byta partitillhörighet...

;-)

Anonym sa...

Haha...

Grattis i efterskott Ali. Snart kommer faktiskt till och med jag ha en blogg. Jag har ju en hel del att rapportera om från Botkyrka, nu när valrörelsen sätter igång på allvar.

Anonym sa...

Salgarde bloget mobarak! :)
Grattis i efterskott och keep up the good work! Imponerande bra!

/Andischeh