söndag, maj 21, 2006

En miljö i vilken stor litteratur kan födas

Kommentarfälten på den här bloggen är ju som bekant lite av ett kapitel för sig. Ett antal ettriga galenpannor med djupt obehagliga åsikter paraderar sig stort utrymme och nedkletar detta med sin svårparodierade enkelspårighet. Det är med andra ord som i samhället i stort, fast mycket värre.

Det finns dock mycket annat också. Förutom de meningsfulla kommentarer som ändå kan gör sig hörda i brölet, dyker även fyndiga och humoristiska utgjutelser upp och lyser upp vardagen. En sådan kommentar levererades häromdagen till det inlägg jag skrev under rubriken Förvandlingen.

Den kommenterande ”Claire Vojancé” har numera också en blogg, där kommentaren finns publicerad. Där kan man bland annat läsa:
Hur som helst, så satt jag och läste lite intressanta bloggposter som unge Esbati skrivit och eftersom jag nu bor på Söder så höll jag ju med i en massa som skrevs där såklart, för så är det ju – på Söder är man röd annars är man nyinflyttad it-tekniker, civilekonom eller högskoleingenjör (vilket de flesta börjar bli - jag har en hel klan i min trappuppgång, det är innebandyklubbor och citybikes överallt och terränggående barnvagnar att snubbla över på vägen ut).
Läs nu gärna själva kommentaren, publicerad här, som citat.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det verkar vara populärt att argumentera utifrån sina egna fördomar och känslor, därav de märkliga kommentarerna. Det är inte omöjligt att det finns personer som medvetet försöker sänka nivån på diskussionerna. Det har hänt förr.

Anonym sa...

Håller med dig att klassen på kommentarerna ofta är löjeväckande låg. Å andra sidan tror jag att dina egna inlägg skulle må bra av lite översyn likaledes. Att gödsla sina inlägg med uttryck som grotthöger och looser-liberaler känns bara fånigt...

M Hazard sa...

jag sökte på grotthöger med Google medelst söksträngen 'grotthöger site:esbati.blogspot.com' och fick fyra träffar. när jag sökte i samma sökmotor med strängen 'looser-liberaler site:esbati.blogspot.com' fick jag inga träffar. Detsamma när jag alternerade 'looser' med 'loser' samt 'liberaler' med 'liberal' och med eller utan divis.

Anonym sa...

Allmänheten kan ju se det som en gratistjänst vi på LUF och Judisk Krönika tillhandahåller, vi bevakar alla bizarra kommunistbloggar och diskuterar med oss själva för att så att säga föra in diskussionen på rätt spår.

Särskilt viktigt är det när Israel USA och Västmakternas spridning av demokrati och välstånd diskuteras och särskilt då hos inbitna kommunister som Esbati.

Anonym sa...

Ali, A-K Roth 9:54 är fejkad. Kan du vara snäll och ta bort den. Barnungar!

Men Judisk Krönika är en tidskrift med mycket läsvärt, bl.a. Muhammed Omars artikel om antisemitismen i muslimska kretsar. Han borde veta. LUF vet jag inte mycket men om dina skränande och ohederliga svansar här ogillar den/det så är det nog legit, on the up and up.....

Hur har du det med Ahmadinejad nuförtiden? Ingenting att opponera sig mot eller bojkotta å förtryckta iraniers vägnar där inte??? För farligt kanske. Bäst slå mot ett folk som är vana att ta terror och annan skit. Duttit gjort, Ali :)

A-K

Anonym sa...

Fråga till A-K:
Du är inte samma Roth som var med i feministdebatten på SVT häromsistens va :)?