fredag, juli 07, 2006

Let me entertain you

En mycket underhållande recension i Expressen, signerad Isobel Hadley-Kamptz. Återkommande påpekanden är i och för sig en del av själva poängen om man ska illustrera en utvecklingsprocess, kan jag tycka, men jag väljer istället att ta fasta på frasen ”textuellt köttmos” .

Apropå boken. Jag är visserligen medveten om att Kants användning av begreppet ”kritik” skiljer sig från vardagsspråkets, men undrar ändå om jag borde känna någon sorts oro över det som just nu listas på Bokus under rubriken ”de som köpt den här boken har också köpt…”:

- Kritik av det rena förnuftet
- Kritik Av Det Praktiska Förnuftet
- Kritik av omdömeskraften

Och är det möjligen frustrerade kommentarproducenter som även intresserat sig för titeln ”Vi skulle få leva här”?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Med tanke på att Kants tre kritiker är de viktigaste verken i filosofins historia, så kan du knappast ha bättre läsare. Jag kan inte påstå att jag inte avundas dig.

Anonym sa...

mmmm.... kul att andra ser hur fruktansvärt fruktansvärt fruktansvärt fruktansvärt fruktansvärt fruktansvärt fruktansvärt fruktansvärt
upprepande du är.

fascist någon?

rasmus sa...

[manuell trackback]
Copyriot: Bokusmetoden avslöjar Johan Norbergs filosofiska grundval?

Anonym sa...

Mindre än ett dygn efter ditt uppmärksammande finns ingen av titlarna kvar bland titlarna under "de som köpt den här boken har också köpt...".

Anonym sa...

Stödköp kallas det.