måndag, december 03, 2007

Going Out West

Det är väl rimligt att jag även själv meddelar det som Flamman rapporterade förra veckan (och som bland andra SvD:s ledarblogg haft vänligheten att kommentera med sedvanlig skärpa). Jag ska efter årsskiftet börja jobba på den norska dagstidningen Klassekampen, som redaktör för tidningens debatt- och krönikesidor. Det är en stor uppgift som jag fram emot med spänning och kittlande nervositet. Klassekampens betydelse för en i mycket bred bemärkelse progressiv offentlighet i Norge är tung. Jag hoppas kunna bidra positivt till att utveckla den rollen. Och det ska förstås bli väldigt kul.

Hur det går för bloggen vet jag inte riktigt än. Den kommer hur som helst säkerligen att delvis byta karaktär efter nyår. Sådant får ge sig. Häng gärna kvar! Att det nästan inte har skrivits något senaste veckan beror dock på att jag varit i Filippinerna.

För övrigt ser den norska EU-opinionen fortsatt stark ut. Det är Nej-majoritet bland väljarna i alla partier utom Høyre. (Siffrorna är till och med bättre än EMU-opinionen i Sverige. Och påminner inte staplarna mycket om partiopinionssiffrorna här?)

11 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till!

Det känns som ett naturligt steg för dig att
gå vidare och jobba för den sista sovjetstaten, nu när borgarbrackorna våldför sig på det svenska folkhemmet.

Varning dock för skattetrycket. Det är i nivå med vad Bo Lundgren brukade drömma om. Det går också att köpa huvudvärkstabletter i privata butiker.

Pierre sa...

Grattis till både dig och Norge! Låter som ett helt okej jobb... :-)

Anonym sa...

kan bara beklaga att du aldrig lyckas byta åsikt utan hänger kvar i den förljugna marxismen.

Anonym sa...

Ali! Grattis till nya jobbet i Norge. Men LOVA att fortsätta med din blogg. Man får reda på saker här som inte förekommer någon annan stans och dina analyser är alltid läsvärda och knivskarpa.

Lycka till
Anne (sosse)

Anonym sa...

Bästa lyckönskningar med det nya jobbet. Skicka och berätta om läget, väldigt lite som kommer igenom filtret hit.


Skaraborgare

Anonym sa...

Gratulerar! Norge blev en brilljant debattör rikare.

Men du fortsätter väl med denna blogg?

Om inte Neo, Alexander, JB & Co får utlopp för sina sinnesförvirrade ideer här imploderar de med största sannolikhet i en kortslutning som skulle kunna leda till moskebränder och andra våldsdåd.

Din samhällsinsats för nyliberala pojkrumsfascister kan absolut inte underskattas så länge psykvården är näst intill obefintlig.

Lycka till!

Anonym sa...

Inte för att jag alltid håller med dig men du behövs i Sverige Ali, hoppas inte emigrationen blir permanent!

Anonym sa...

Undrar vilkas styre det beror på att psykvården är så eftersatt? Men det är klart, med renodlat kommunistiskt styre skulle nog snabbt en uppåt 100.000 låsbara platser tillkomma.

Anonym sa...

Grattis till ditt nya jobb och lycka till i Norge!

Av egoistiska skäl hoppas jag dock att du kommer fortsätta blogga. Din blogg betyder mycket för min, och säkert många andras, ork att fortsätta engagera sig politiskt. Du behövs, kanske mer än vad du själv tror...

kram
J

Anonym sa...

Jag ÄLSKAR egoism!

Svorsken sa...

Välkommen till Oslo och Norge, Ali! Det ska bli trevligt med fler svenskar som bloggar från den norska huvudstaden.

/Svorsken - http://javielsker.blogspot.com