torsdag, maj 21, 2009

Istället för annonser

Vänsterpartiet har satt sin annonsbudget till noll kronor i årets EU-val. Istället förlitar sig partiet på att medlemmarna arbetar genom sina egna kanaler och att EU-kritiker med hjärtat till vänster kan aktivera sig själva. Partiets informationschef Jenny Lindahl Persson berättar lite mer om hur partiet har resonerat.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nästa steg är att partiets telefonsvarare hänvisar till Socialdemokraternas och att Ohly & Co tar ett par sabbatsår och låter Mona sköta resten.

Jag menar, vad skall man med ett parti till som aldrig kan agera självständigt?
Var finns det socialistiska alternativet på egna ben?

Anonym sa...

Otroligt taffligt skött i de nya medierna, dock. Jenny läser utantill - tydligt - och så klipps videosnutten av innan hon har hunnit färdigt. Hur seriöst framstår sånt?

Johan sa...

Hur kan man hjälpa till?